onsdag 9 mars 2016

Tandläkarbesök och ishockey .

Igår hade jag ledig dag från jobbet och tandläkarbesök stod på schemat. Jag avskyr att gå till tandläkaren. Jag är nervös flera veckor i förväg och inbillar mej alltid att det värsta kommer att hända. Denna gång var jag helt säker på att jag skulle bli tvungen att rotfylla en tand. Hade ett hål i den (trodde jag) och fick för mej att de säkert skulle bli tvungna att borra upp hela den gamla plomben med rotfyllning som följd. Tandläkarbesöket tog inte lång stund och något hål hittade dom inte..... Jag fick nerslipat en kant på tanden som "besvärade" mej och sen var det bara att fara hem igen. Så skönt och vilken otrolig lättnad. 
På kvällen var det dags för ishockeymatch igen Sport - Ilves. Det var en spännande match som slutade med vinst för Sport ( 4-2) vilket betyder att de för första gången i historien får spela ligaslutspel :-) Det var en rolig avslutning på kvällen. Jag lever mej så in i matcherna och jag tror att tom min man är förvånad över vilken "personlighetsförändring" jag genomgår när jag är där och hejar på vårat lag :-) 
Nu blir det nattskiften över helgen för min del. 4 nätter men det brukar gå bra.Jag gillar nattskiften.  Snart har jag vintersemester och det blir över påsken + sista veckan i april. Ser fram emot det. Jag får umgås med barnbarnet och så ska blir det väl en liten shoppingresa också . Först ska det jobbas ett par veckor till....



Sportisspelarnas segerdans :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar