lördag 19 mars 2016

Påskpyntat!

Det blev en lugn hemmadag för mej idag. Jag har hunnit med så mycket och är riktigt nöjd. En promenad  och sen har jag njutit av solen  på terassen med Lady . Nu har jag sått påskgräs och påskpyntat. När barnen var små så tog jag alltid in ris som pyntades , jag sådde påskgräs i flera olika lådor som sen pyntades med gula kycklingar då gräset kommit upp. Påskpynt i olika varianter placerades ut runt om i huset och så hade vi ju en del påskägg och påskgodis förståss. Då barnen blev stora och flyttade hemifrån var det flera påskar då jag helt hoppade över att påskpynta hemma. Påsken kommer och går så snabbt så det har inte varit så viktigt för mej. Jag har mera fokus på frösådder och blommor som sticker upp ur rabatten denna tid på året . I år har jag tagit fram allt påskpynt och jag har tom sått påskgräs :-)  Jag har för första gången på säkert 10 år pyntat påskriset med fjädrar och träfigurerna som jag själv en gång har lagat. Det är så mycket roligare att pynta nu då jag vet att det finns en liten flicka som gärna ser på det som jag har pyntat :-) 
Nu tror jag att det blir bastu och sen film . Ha en skön lördagskväll allihopa !


En del av mina påskpynt.

Påskhäxor och påskris.

En av påskhäxorna som hänger i köksfönstret.
 Min mamma lagade påskhäxorna tillsammans med barnen då de var små.

Den här och några andra påskpynt i trä lagade jag för länge sedan.
 De har legat i en påse och väntat på att få komma fram och pryda

 påskriset i många år...men nu hänger de där :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar