söndag 18 september 2016

Umeåresan !

I torsdags var jag då till Umeå igen. Jag trodde att det skulle vara lite folk då skolorna har börjat och semestertiderna är slut men nej....båten var proppfull med folk. Det var många som skulle över och shoppa till Umeå och så var det massor av studerande som var på kryssning . Trodde att det skulle bli en stökig resa men det gick riktigt bra. Livat var det i baren där dansgolvet inte räckte till utan folk dansade där dom rymdes att dansa. Många gamla disco låtar spelades och det gillade jag :-) 
Vi åt skärgårdsbord på vägen till Umeå och vi blev alla mätta och belåtna.
Båten startade ca 30 minuter för sent både till och från Umeå men körde ikapp tiden som vi förlorat så vi blev inte försenade. Tur var ju det då man inte har så mycket tid på sig att shoppa. 
Vi besökte Ikea och Avion shoppingcenter. Jag fick med mej det jag var ute efter från Ikea bl.a en hylla och en bänk till badrummet. Jag hann bli lite nervös över att jag inte skulle hinna få min bänk som jag köpte före vi skulle iväg till hamnen igen, då den skulle hämtas från varuutlämningen . Det systemet var nytt för mej. Hyllan kunde jag själv hämta från lagret och sen betala vid kassan men bänken måste jag fråga personalen var den var någonstans och fick då en lapp som jag skulle ge till kassan och betala den färdigt och sen hämta ut bänken från varuutlämningen. Det tog 45 minuter innan min bänk kom så jag kunde hämta den från varuutlämningen.......så man ska inte ha bråttom  !!! 
Nöjd med mina inköp så for vi sen hem över Kvarken igen. Vädret var jättefint och man kunde stå ute på däck och njuta av utsikten då vi for från hamnen i Umeå.


Matbilder från Wasa Express.
Ikea och Avion shoppingcenter.

Foton från Wasa Express.

Här är vi på väg från Umeå hamn och hem igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar