söndag 26 februari 2017

Grönkålschips

Igår fick jag för mej att jag skulle testa att laga nyttiga grönkålschips. Köpte grönkål från butiken. Sköljde dem och lät dem torka. Rev dem sen i små bitar och tog bort de grövsta stjälkarna. Gned in dem med 2 msk olivolja + salt och la dem sedan på bakplåtspapper på en långpanna och in i ugnen på 70 grader i 2,5 timme. I receptet stod det ca en timme men mina blev inte färdiga på den tiden. 
Jag gillar inte direkt grönkål men jag älskar chips, så det var intressant  hur det skulle smaka. 
Jag fick sällskap av min kusin på kvällen som  skulle övernatta hos oss och henne bjöd jag på mina hemmagjorda grönkålschips.  Innan vi gick och la oss på kvällen så var skålen med chipsen tom :-)  Här är en länk till receptet jag använde http://foodpharmacy.se/2017/02/krispiga-gronkalschips-suverana-for-tarmen/


Googlad bild från Svt på grönkålschips

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar