onsdag 8 februari 2017

Ledig dag vid skären.

Planer är till för att ändras och så blev det för oss idag. Vi hade tänkt tillbringa 3 dar ute i skären. Gå på isen, njuta av solen och basta och bada tunna. Nu blev det inte riktigt så pga kölden. Det är inte så kul att sova där när det är -16 utomhus nattetid. Kölden sitter i väggarna då huset inte varit uppvärmt sen i höstas. Nåja, vi satte oss i bilen och körde ut dit för att iallafall gå på isen en stund idag. 
Lady fryser snabbt då hon är ute och det är kallt .Efter tio minuter brukar man se att hon är kall och kanske våt av snön och sen får man gå in. Hon avskyr att ha kläder på sig och speciellt om man ska dra dem över huvudet, så i gårkväll satte jag mej vid datorn och googla fram ett jättebra mönster på ett "hundtäcke" som inte behöver dras över huvudet. Halv två på natten var jag klar med det. Envis som jag är så kunde jag inte sluta sticka när jag en gång börjat, utan ville få det färdigt så hon kunde ha på plagget idag .
Hon var inte vidare glad att få det på sig men acceptera det iallafall. Det var stor skillnad att gå med henne på isen mot vad det brukar vara. Nu var vi ute i tre omgångar och hon skuttade fram på isen, rulla sig och var så glad. Underbart att se :-) Hon skakade inte alls som hon brukar kunna göra efter att ha sprungit på isen utan var nöjd och glad.
Här finns mönstret som jag stickade efter http://www.garnstudio.com/pattern.php?id=3486&cid=12#pattern_content





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar