söndag 27 november 2011

1 :a advent .

Idag är det första advent .Ingen riktig julkänsla har infunnit sig ännu sen den förra snön försvann men för ett par timmar sen så började det snöa så nu är det faktiskt vitt på marken igen :-) Firade lillajul på jobbet och det gick bra det med.Kom hem efter jobbet och låg och gosade med Lady och läste tidningar  i sängen innan jag somnade.Trött som vanligt släpade jag mej upp ur sängen i morse för att jobba igen.Efter jobbet var vi en sväng till Botniahallen på julmarknad. Köpte sulor till vinterstövlarna gjorda av fårull, tomatmarmelad till julen och 5 stora påsar med kryddor . Blev så glad då jag fick 5 stora pepparkaksformer på köpet med kryddorna :-) Sen var vi via Minimani för att köpa en ny uteljusslinga till gården.Hittade mera julgranspynt som jag bara måste köpa. Har en vision av ett mycket rött hem till julen med en övervägande vitklädd gran .Få se hur det blir ;-)


Lady gosar i sängen  .

En stund är det skönt att ligga i sängen,sen vill hon ner och sova i sin egen bädd.

Hittade detta tips i en av tidningarna som jag läste.Måste absolut testa , det låter så gott!


Julgranspynten som jag köpte idag.Så fina ! Jag har renar och änglar i samma serie från förut som jag köpte från Lappland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar