söndag 4 december 2011

2 :a advent idag

Jag har haft ledig helg men maken har jobbat. Så är det oftast hemma hos oss på gott och ont ;-)  I lördags var jag med dottern och svärsonen till Tuuri och shoppade. Det var jättekul att få komma bort hemifrån en stund och göra nåt annat än att städa ;-) Hitta en del nyttogrejor .Mest nöjd är jag över sittdynorna i rött till köket. Nu börjar köket inta sin julröda ton och hallen och vardagsrummet sin djupröda nyans.Rött är julens färg tycker jag. Sen ska det vara vitt och silver också.... Tomtarna fattas ännu.Granen ska jag och kolla in imorgon så jag vet vilken gran som ska hämtas sen några dagar före julafton.Jag njuter enormt av "julstöket" .Jag gör sånt som jag tycker känns roligt.Pyntar och fixar julklappar.Maten är maken bättre på att fixa , så det är hans uppgift mer än min.Önskar bara att det kunde komma lite snö oxå ........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar