fredag 3 februari 2012

Jag känner mej så duktig :-)

Nåt nyårslöfte gav jag inte... men jag sa jag skulle förbättra min livsstil 2012  :-)  Nu är vi inne i februari månad  och jag är en god bit på väg tycker jag. Löpbandet är väl använt och konditionen har ökat. Varierar springandet med  lite yogaövningar och zumba. Jag äter oftare och mindre portioner.....och så äter jag gröt varje morgon :-)  Jag försöker ändra min dygnsrytm från att lägga mej alltför sent och sova till typ 11 , till att lägga mej en lämpligare tid och vakna tidigare . Resultatet hittills är en skillnad på ca 2 timmar ...och det är rätt bra tycker jag :-)  Jag sa också att jag skulle försöka dricka mera vatten/vätska. Jag har alltid haft svårt för att få i mej tillräckligt med vätska.Nu dricker jag massor...inte bara vatten utan som ni säkert märkt också olika sorters te. Viktmässigt ? Jo 3 kg minus hittills....hoppas mera kilon försvinner innan sommaren ;-) 
Jag är nöjd så långt och känner mej faktiskt piggare och har mera energi :D
Nu har jag just sprungit på löpbandet => duschen nästa => bekväma fredagsmys kläder på => sen ett glas rött i soffan framför tv:n  :-)  Man kan ändra sin livsstil till det bättre men ändå unna sig att njuta av livets godheter i lämpliga mängder...eller hur :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar