fredag 11 maj 2012

Fredag kväll

Äntligen ledigt efter 4 nätters vakande på jobbet. Är så glad för idag gjorde vi avtal på att  glasa in vår terass :-) Hur länge har jag inte önskat mej det ?!!!  Ett tag var jag  helt säker på att det aldrig kommer att bli av men sen började jag tänka på ett annat sätt och se då hände det ;-) Det är så många fördelar med en inglasad terass.Saker man har där blir inte våta av snö eller regn.Man kan sitta där fast det regnar utan att själv bli våt. Det kommer inte att dra lika kallt in till vårt vardagsrum på vintern mera.Det blir snabbare varmt  att sitta "ute"på våren och håller sig längre varmt på hösten. Mina växter som gillar värme kommer garanterat att gilla det... mmm...tror att Lady och maken kommer att gilla det också ;-) Jag är så nöjd !!!
Nu ska jag koppla av efter att jag varit effektiv hela dagen. "Inglasningsgrejen" gjorde att jag fick enormt med energi och har städat ,tvättat och sprungit på löpbandet i 40 minuter. Ska krypa in i min "onepiece" och slänga mej i soffan. Trevlig fredagskväll allihopa :-)

2 kommentarer:

  1. Blir nog säkert bra :) När påbörjas jobbet ? Vi är jättenöjda med vår inglasade !
    m

    SvaraRadera
  2. Det blir i juli nångång. Vi ska hinna ta ner parabolen och måla staketet först + laga trägolv.

    SvaraRadera