söndag 2 juni 2013

Dålig uppdatering.......

.....men jag har haft så mycket annat att göra än sitta och blogga vid datorn den senaste veckan ;-) Maken var hemma och svängde en dag och det var då som vi passade  på att åka och vattna äppelträdena till skären. I tisdags hade vi en riktig "tjejdag" då Annikki kom på besök och vi + Daniela var på stan och shoppade . Vi åt lunch vid Thai house och sen for vi till oss tillsammans med Alex som slutat jobba för dagen och och drack kaffe och åt en sallad . 
Den kvällen blev det sen Strampenbesök tillsammans med Catha och Ela. På tordagskvällen var jag och hjälpte Catha med lite förberedelser inför studentfesten. Vi hann sitta på terassen och koppla av en stund då också :-) 
På fredag var det examenfest hemma hos vänner , där jag var och hjälpte till i köket en stund.
 Igår var det sen min brorsons tur att få ta emot studentmössan och vi var där och  firade honom. Maken som avslutade sin fiske vecka i fredags var också med och firade och vi avslutade kvällen med att ta taxi hem mitt i åskvädret som  höll på till 4 tiden på morgonen. Veckan har gått så otroligt snabbt men tiden går snabbt när man har roligt :-)

Österbottnisk sallad som jag bjöd på när Annikki var hit i tisdags.Receptet finns här !

Solnedgång vid Strampen .

Solnedgång vid terassen hos min bror och svägerska.

Underbart vackra liljekonvaljer som mamma och pappa hämtade till mej en dag . Tack för dom :-)
Skål för Tobias och Sanna och alla andra studenter eller examenstagare :-)

3 kommentarer:

  1. Det är trevligt med sommarens fester.
    Vi hade det riktigt lugnt inga student eller andra tillställningar i år.
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
  2. Oj du har hunnit med mycket!... Å dendär salladen såg mumsig ut! :)

    SvaraRadera