torsdag 27 juni 2013

Midsommarhelgen

Det blev en lång och härlig midsommarhelg för oss i år. På torsdagen packade vi i bilen och for till Korsnäs till mamma och pappas sommarparadis . Daniela och Alexander hade kommit dit redan dagen före och Tommy och Sara kom dit en stund efter oss.Torsdagen bestod av massor med god mat , bastubad och kortspel.På fredagen kom min bror med familj och midsommarfirandet fortsatte med mera mat och spel av olika slag .
På lördagen var vi bara hem och packade om för att sen fortsätta ut till skären . Tommy, Ela och Alex kom också ut dit och badade tunna med oss. 
På söndagen väntade kvällsjobb för mej och Daniela , så vi for hem och jobbade. Efter jobbet hämtade Anders mej och Lady tillbaks ut till villan.
På måndagen kom min kusin ut till oss och vi satt och pratade och njöt av solen som senare på dagen byttes ut mot moln.
Det blev en 5 dagar lång midsommarhelg :-) 
Efter det har jag hunnit jobba 3 nätter + dra på mej en förkylning. Idag åskar det och lär så göra resten av dagen också , så det är inget vidare...men det blir väl bättre :-)

Några bilder från midsommarhelgen :


Mat i massor.Grillspett ena dagen och fiskbord nästa.Sen blev det några måltider med grillat till innan helgen
var slut.Jättegott var det och ingen gick hungrig från bordet, det är jag helt säker på ;-)

Vi hade med oss vårt tält som vi inte haft upp på många år.Jag blev riktigt sugen på att åka och campa :-) Min bror med familj övernatta i tältet och sov där trots  åska och regn som väckte upp oss på morgonsidan.

Härliga midsommarrosor.

Irisar och fänrikshjärtan i mamma och pappas fina trädgårdsland.



Våra barn älskar glögg , så midsommaren till ära bjöds det på glögg när vi satt och spelade kort på
torsdagskvällen.Ett tecken på att dagarna nu kommer att bli mörkare igen och julen närmar sig kanske ;-)

2 kommentarer:

  1. Låter som en härlig midsommar. Jätte fint med vikten att ni klarat det så där bra.
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
  2. Glömmer att gå in på bloggen din ,Tack för att ni alla kom och fira midsommar med oss ...så trevligt hade vi...å jag tror nog oxå att ingen behövde svälta <3

    m

    SvaraRadera