måndag 10 juni 2013

Helgen är slut....

....och nu är det måndag igen. Jag har precis just kommit hem från jobbet och tänkte uppdatera bloggen innan jag sätter mej i soffan och tar det lugnt.
Fredagen började med att jag cyklade in till stan för att vara med om Botniaprojektet ännu en gång. Jag som avskyr blodprovstagningar och allt som hör därtill var smått nervös inför denna hälsogenomgång men det gick bra :-) Medan jag satt där och fyllde i papper om mina vanor och ovanor så fick jag sms av dottern som ville bjuda mej på lunch efteråt. Så gulligt av henne eftersom jag inte fått äta eller dricka nåt alls på hela morgonen pga alla blodprov som skulle tas.
Sen tillbringade jag resten av eftermiddagen och kvällen hemma hos min bror och fru och solade på deras terass .
Lördagen var fullbokad med program.På förmiddagen var jag och representerade Kvarkens havsöring på fiskets dag tillsammans med maken och dottern. Efter det var det släkt träff i Smedsby för att fira svärfars 85 års dag och svärföräldrarnas 60-åriga bröllopsdag.
Sen var det dags för prinsessbröllop på tv . Vi cyklade hem till Ela o Alex för att titta på bröllopet med dem + Sara som också var där. Blev bjudna på en jättegod Pekingsoppa som de själva hade lagat. Sen var det bara att cykla hem och lägga sig efter en lång men härlig dag :-)
Söndagen blev betydligt lugnare. Vi for till skären där vi umgicks med Tommy och Sara. Jag och Sara tillbringade största delen av dan med att slappa på terassen i solen.På kvällen for maken i nattjobb och Ela kom hit och badade bastu med mej.En fin avslutning på helgen.
En intensiv men väldigt rolig helg har det varit.


Fredag och lunch på Ela o Alex balkong.Jättegulligt att bli bjuden på mat och vin efter alla hemska blodprovstagningar :-)

Tack till dej Daniela för det :-)

"Vårt" tält vid fiskets dag .

Söndagens läsning vid villan var "Mitt perfekta liv" av Magdalena Graaf.

En bild på vår otroligt fina Rhododendron som blommar måste jag också visa till er .

1 kommentar:

  1. Jösses, de vad mycket program, du han vara med om allt möjligt.
    Ha det så bra!
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera