måndag 28 april 2014

Måndag idag

Jag har jobbat nattskifte i helgen och imorse blev jag ledig igen . Jag hade tid bokat till labben för att ta blodprov och det är INTE alls nåt jag tycker om att göra , spruträdd som jag är.
 Nå det gick bra trots att jag måste bli "pickad" 2 ggr då det kom för lite blod ur första armen.
 Om en vecka blir det sen hälsogranskning vid personalhälsovården och då får jag veta om jag mår bra eller inte ;-)
 Istället för att gå och sova efter blodprovstagningarna så åt jag frukost med maken och for sen iväg ut till skären. Jag målade dom sista brädorna vita som hör till nya staketet. Sen låg jag och Lady och latade oss på bryggan och kollade in om det fanns  småfisk under oss.
 Före vi for hem så oljade jag in terassgolvet med en olja som hade lite bruna färgpigment i sig.Nöjd med resultatet och dagens arbetsinsats .
 Jag gillar att måla och vara med när det byggs saker. Jag tror att jag var sådan redan som liten. Gillade att vara med och måla och göra lite mer pojkaktiga saker kanske. Eller så får man ju inte säga mera.....men då jag var liten så sa man så (pojk - och flicksaker ) :D
 Nu ska jag gå och bada bastu och sen hoppas jag att jag inte blir överpigg och sitter uppe halva natten och ser på film fast jag borde vara trött. Maken ska nu vaka i sin tur....bra för Lady att vi turas om så hon inte behöver vara ensam på natten. Hon kanske skulle klara av det men inte jag ;-)


Här är blommor som dottern planterade sist då vi var på skären. De hade klarat sig riktigt bra. Jag var rädd att de skulle frysa så jag täckte dem med en fiberduk. Det är en vit rosenbräcka, lavendel och en rosa rosenbräcka.

Det syns väl var dom målade staketbrädorna skall sättas ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar