söndag 6 april 2014

Semester !

Äntligen är det min tur att ha semester . 3 hela veckor ledigt sammanlagt då man räknar ihop semestern och några lediga dagar. Efter semestern jobbar jag bara 4 veckor så börjar min 5 veckor långa sommarsemester .
 Jag tycker det är så roligt att få vara så mycket ledig nu de närmaste månaderna för jag har så mycket som jag vill göra :-)
 Jag är sån så jag tycker juni månad är en underbar semestermånad då det är ljust ute och allt är så ljusgrönt och fräscht. Juli och augusti är vattnet oftast varmare i havet och jag vågar mej mera i för att simma då, så alla semestermånaderna har sin charm.
Nu började jag min vintersemester med ett veckoslutsbesök hos mamma och pappa i Korsnäs. Jag hade förutom mamma och pappa sällskap av Ela,Tommy , Sara, Jesper och Lady. 
Vi har njutit av god mat och mysig samvaro. Varje dag har vi tagit promenader ner till sjön med Lady som älskar att gå på oasfalterade vägar .Hon har njutit av naturen lika mycket som vi andra tror jag. Nu har jag en riktigt trött och glad vovve som blev lycklig att få träffa "husse/pappa" då hon kom  hem igen. Han jobbar nattskifte hela helgen så han fick inte vara med oss denna gång.

Nere vid sjön låg det ännu is längs med stranden och massor av svanar simmade en bit längre ut
. Lady var ivrig att få gå ut och gå. Så ivrig brukar hon inte vara hemma att promenera ;-)

Vi sov i den gula stugan högst upp till vänster i bild. Canasta spela vi på fredagskvällen.
 Längst ner i bild är vår gamla lekstuga där vi ofta sov med våra kompisar då jag var liten :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar