måndag 30 mars 2015

Jag fick det påskpyntat :-)

Trött och råddig av för lite sömn men jag är glad att jag orkade få lite påskkänsla i huset . Jag har inte påskpyntat så mycket sen barnen flyttade hemifrån. Förut sådde vi påskgräs och hade kycklingar ,hönor och tuppar lite överallt. På påsklördagen brukade vi köra runt till Sundom, Solf och Voitby och kolla in deras påskbrasor. Äta gott hör ju också till men påskmat är inte direkt nåt som hör till mina favoriter så det brukar bli nåt annat gott istället . Ägg och chokladägg det är gott men lamm och memma.....nåja lamm går an men memma det sätter inte jag i min mun. Nu är det iallafall pyntat och snart ska jag iväg och jobba min fjärde och sista natt för denna gång. Maken börjar med nattskiften på torsdag , så han vakar hela påskhelgen. Själv jobbar jag långfredagkväll och morgonskifte på lördag så vi hinner ta påskbraserundan innan han skall iväg på nattjobb.

Påskpynt i olika varianter .

Hemtrevnad passar jättebra att använda istället för påskgräs
 Kycklingarna blev så fina där med påskhäxorna flygande ovanför.

1 kommentar: