onsdag 11 mars 2015

Pollensäsongen är här !

Nu kliar mina ögon och jag är stundvis väldigt täppt. Jag är ju väldigt känslig och har känt av alpollen före de registrerades här i Vasa men jag har inte behövt ta allergimedicin varje dag iallafall. Dagar då det blåser är det värre , plus att allt gatudamm yr omkring samtidigt och gör besvären värre. Det blir väl att börja medicinera regelbundet nu för att mildra symptomen.
Våren är den bästa tiden tycker jag och soliga dagar så vill jag vara utomhus så mycket det bara går. Så underbart vackert då man ser hur naturen väcks till liv och det blir grönt :-) Jag tror ju inte på riktigt ännu heller att våren är här för att stanna tyvärr...men jag kanske har fel och vad är bättre än det :-)


Så här såg det ut 11 mars 2012
.Då vågade tom jag mej ut på isen för att delta i en pilktävling :-) 


Lady på vår gård i år den 8 mars.


Säkert hittar man ställen där det finns kvar lite is men den isen är nog inget att lita på mera. Jag har knappt hunnit använda mina fina varma mössor som jag köpte för att ha när det är kallt ute men jag borde ju inte klaga för visst vill jag ha vår :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar