söndag 1 mars 2015

Ledig helg!

Idag for vi ut till skären direkt efter att vi hade ätit frukost. Tommy och Sara kom också dit. Det var rätt blåsigt och kallt igen men vi fick snabbt upp värmen i köket så det gick bra att vara där. Vi grillade korv i grillstugan och det smakade så gott . Äter sällan korv numera men ibland är det gott med en grillad korv och en öl :-) 
 Vi kom hem lagom för att se Sporttis spela borta match . Jag somna och sov bort halva matchen , skäriluften tröttar :-)
 Sen fixade vi mera ätbart och åt tillsammans med Ela och Alex före melodifestivalen. 
Måste medge att vi följer Sveriges uttagningar mer än Finlands men i år har jag faktiskt bandat Finlands uttagningar och vi har sett på dem  direkt efter att mellon i Sveriges tv tagit slut. Hade två favoriter med där för en gångs skull .Den första var Satin Cirkus och den andra minns jag inte vad dom hette men ingen av dom vann.
 Jag  jobbar med  människor som har funktionshinder och tycker det var kul att dom som vann  (Pertti KurikanNimipäivät )var med och tävlade , men jag gillade  inte alls deras låt ...tyvärr !!! Smaken är som baken....intressant att se hur det går för dom i Eurovisionen iallafall.
Däremot gillade jag Måns som gick vidare i Sveriges mello :-) Hoppas han vinner och får representera Sverige i Eurovisionen .


Foton från skären.
Plockmat före melodifestivalen. Räkor , rökt röding , tomater och ananas + kycklingvingar som inte är med på bild.

1 kommentar:

  1. Snart blir det skäritider igen inte räcker det så länge mer med den här farten.
    Och visst är det gått med grillkorv i bland och en öl därtill.
    Ha en skön söndag!
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera