söndag 27 december 2015

Julen i bilder !


Julafton firades med julmat hemma hos mina föräldrar tillsammans med en del av familjen. Tomten hade varit snäll och smygit klappar under granen medan vi var borta som vi öppnade när maken kom från jobbet . Kalevalasmycket med de 5 hjärtana fick jag från honom :-)
Juldagen blev det mat hemma hos oss . Skinka, kalkon och fisk i olika varianter.

Vår fina Lady med julröd rosett . Tre nya julgransprydnader fick jag till granen i år. Så fina på olika sätt alla tre. Julblommor hör julen till och korgen längs till vänster hämtade maken hem. En röd amaryllis av mamma och pappa pryder matsalsbordet och julstjärnan har jag själv köpt.
Igår var maken ledig och vi körde ut till skären och kollade vattenläget som var högt men inte nått fram till köket ännu. På kvällen blev det ishockeymatch tillsammans med min bror , min svägerska och brorson :-) Tyvärr blev det ingen vinst denna gång heller.....  Efteråt for vi alla en sväng till Bocks där det var fullt hålligång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar