onsdag 9 december 2015

Julkort !

Ikväll skrev jag mina julkort och nu är de insatta i det röda postkuvertet redo att postas. Jag har alltid tyckt om att få och skicka julkort själv . Jag sparar alltid fjolårets julkort och går igenom dem när jag skriver årets julkort. Jag försöker gissa mej till vad olika människor  kan tänkas gilla för julkort och så utgår jag från det när jag sen väljer och skriver mina julkort. 
I år har jag bara tre olika julkortsalternativ och de har alla samma motiv , det är bara "dekorationsramarna" som är olika.
Mängden julkort som jag skickar har minskat mycket eftersom folk inte verkar gilla att skicka julkort längre. Det är lättare att sätta in en hälsning på facebook. Jag håller med om det men tänker fortsätta skicka julkort till de som själva lägger ner tid på att skicka julkort och kanske också blir glada av att få ett riktigt kort i postlådan :-) 

27 stycken blev det i år :-)

2 kommentarer:

  1. Vad vore julen utan riktiga julkort i postlådan! tar fram dem i julhelgen o sitter o läser dem o njuter av fina kort.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag radar upp mina längs panelen i köket.Där får de vara tills julen städas ut :-)

      Radera