torsdag 2 april 2020

Ledig dag !

Jag har varit ledig idag och passat på att veckohandla med svärsonen. Jag var också till Gigantti och köpte en ny telefon åt mej. Den gamla har jag fått ladda ca 6 ggr per dag och det är lite otryggt nu när man lever ensam, så idag har en stor del av dagen gått åt att installera telefonen 😀 Vi var till fiskdisken där jag köpte kallrökt lax och rökta räkor som jag åt ikväll. Jag tycker man måste få unna sej allt gott man kan då man inte har så många andra nöjen för tillfället. En långpromenad med dottern och barnbarnet i vagnen har jag också hunnit med. En riktigt bra dag........trots corona elände.


Storhandlat mat för 1 person !!!! Nå det är bra att jag inte behöver handla så ofta....

Mamma har stickat gulliga påskkycklingar som hon delat ut till familjen. Lite påskglädje är trevligt 😍
Min nya Samsung telefon.

Det blev en kruknarciss istället för tulpaner idag.
Kallrökt lax och rökta räkor....så gott !
Lady som inte gillade mitt telefonpysslande idag.

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Jo det stämmer att man sätter ner mer tid på maten och planeringen av den.
    Försöker också handla mer på en gång så att man max 2 ggr vecka behöver besöka mataffären.
    Nu en vecka jobb och sen tar jag ut 3 veckor semester vilket känns skönt när man jobbar så att det
    finns mänskor omkring en hela tiden. Sen vistas jag nog på landet med Ben.

    Ha en bra dag!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter härligt med semester. Jag har 10 dagar ledigt om ca 3 veckor. Längtar redan ....
      Kram, Susanne

      Radera