måndag 27 april 2020

Vintersemester !

Denna vecka har jag vintersemester och den är så välbehövlig. Soligt och ca 5 plusgrader har det varit och fortsätter väl så om prognoserna håller vad de lovar. Jag har rensat ogräs och räfsat i trädgården. Det är så härligt då man ser hur fint det blir och man ser allt som börjat växa i rabatterna. I lördags var en jobbkompis och dottern hit och vi satt ute på terassen och pratade och hade det mysigt.
Igår gjorde jag matbeställning på nätet till Prisma som jag skall hämta före Vappen. Det gick behändigt att beställa och jag hoppas det fungerar bra, för lite jobbigt är det nog att springa i butiker med massor av folk i dessa coronatider.

Lady är glad att få ha mej hemma och
 firar med sin favoritsysselsättning att gräva i vatten.

Lite vin, chips och choklad och trevligt sällskap är härligt ibland.

Annabelle filmen såg jag sen på lördagskvällen.
 Den nya filmen var inte lika bra som de jag sett förut.

Jag köpte en tulpanpelargon från Blomtorget i söndags.
Det kliar i mina blomfingrar....vill ha så mycket men behöver begränsa mej lite 😉


4 kommentarer:

  1. Helt ljuvlig tulpanpelargon, det har jag inte hört om förut!
    Ha de bra!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  2. Tulpanpelargon, har inte heller sett förut, jag vill också köpa såna, tack för tipset :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nyhet för i år tror jag att det stod att den var.

      Radera