söndag 11 mars 2012

Pilktävlingar och priser

Igår var maken på pilktävling i Öjna och kom hem med 12 kg lax och 4 kg abborre .Förts laxen vann han då han köpte lotter. Den andra lottade dom ut bland alla de 147 som deltog i pilktävlingen...och den vann han också :-) Han hamnade på 5:e plats i tävlingen och som pris fick han  hörlurar med radio.Dem kan  man kan ha på sig tex då man klipper gräset :-) Inte illa eller hur ?


Laxarna och Lady



Idag var det dags för Kalajuttus egen pilktävling "Abborrpinnen" .
 Anders och en av hans vänner arrangerade tävlingen och   jag , Ela o Alex  + en väninna och hennes barn var också anmälda till den .
Strålande sol och blå himmel var det när vi kom ut på isen. Lite kall blåst men ändå så skönt att sitta ute på isen. Enda negativa var att ingen av oss "amatörer" fick nån fisk :-(
 En tröst är att det var många av "proffsena" som inte heller fick nån ;-)




Daniela var den enda av oss som fick napp...men fisken smet ;-)

Jag njuter av solskenet 


Korvgrillning och prisutdelning efter tävlingen.

Eftersom ingen i damlaget fick nån fisk så lottades priserna ut mellan oss som deltog.
 Jag vann första pris och fick denna finna termoskanna som jag tänker som te kanna.
En godispåse fick jag oxå men den är redan uppäten :-)

4 kommentarer:

  1. Ser så skönt ut ...och mycket frisk luft fick ni :)))
    m

    SvaraRadera
  2. Jäkens vad snygg kannan var! Den kunde ju jag haft ;-)
    Ja en härlig dag var det-tack vännen!

    SvaraRadera