lördag 3 mars 2012

Våren är här-pollensäsongen har börjat !

Så var det dags att börja medicinera mot pollen igen. Kliande, grusiga ögon brukar vara första tecknet för mej på att pollena är på gång men i år har jag inga symtom alls från ögonen.
Undrar om blåbärskapslarna som jag äter kan påverka att ögonen inte blir lika lätt irriterade av pollen ?
I förrgår hade jag tungt huvud, var småråddig och okoncentrerad och det kändes som om jag hade feber.I en veckas tid har jag också känt mej täppt. Kollade pollenrapporten och såg att hassel och alblomningen är på gång i Tyskland, Danmark och Sverige. Vindarna för pollen också hit  till oss och de mest känsliga människorna får symtom redan nu .
Jag är inte ensam om att känna av allergin märkte jag på kommentarerna på facebook ;-)
 Så nu äter jag Heinix , använder nässpray och ögondroppar. Hoppas pollensäsongen blir kort och lindrig i år :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar