fredag 29 maj 2015

Avkopplande semesterdagar .

Semesterdagarna går snabbt. Idag fick jag hem maken från fiskeresan och Lady var överlycklig . Redan igår kväll började hon sitta och vänta vid dörren ...tre dagar borta var tillräckligt tyckte nog hon :-)  Jag har snusat på babysen och blir bara mera kär i henne för var dag som går. Helt underbar och bedårande söt är hon :-) 
Igår for till stan och lunchade med en väninna. Vi var och åt till Raawka ( http://www.caferaawka.fi/ ) Jag har inte varit där förut och var smått skeptisk till maten (raw food)  men jag blev glatt överraskad för det var riktigt fräscht och gott. Jag kan bra tänka mej att gå dit flera gånger och äta. På kvällen blev det en öl vid den nya lokala puben med eget bryggt öl http://www.bockscornerbrewery.com/  och sen ännu en pizza vid Dallas pizzeria . En riktigt lyxig dag men nog ska man ju unna sig sånt då man har semester :-)


.
Blomkålsris, cashewostsås, råriven rödbeta, groddar, vattenkrasse, avokado.
Jag bytte ut cashewostsåsen mot vinäger då jag inte tål nötter.

En pils vid Bockscorner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar