söndag 31 maj 2015

Nya glas !

Jag är inte direkt någon samlare av någon speciell sak , såsom tex väskor eller skor men fina glas gillar jag . Jag har tidigare fått 6 st. rödvinsglas av Iittalas Essence serien och har länge tänkte utöka med deras vitvinsglas. Dessa glas kostar  ca 22 euro/2 st glas och då man har annat också som man behöver pengarna till blir det oftast att man skjuter upp köpandet. Nu har C-M en kampanj som gör att man kan köpa dessa glas 50% billigare om man samlar stämplar vid varje inköp.Vi handlar inte så ofta vid C-M men igår hade jag tillräckligt många stämplar för att kunna köpa mej 6 st vitvinsglas :-) Egentligen borde jag köpa så jag har minst 8 st av vardera sort men nu började jag med 6 . Ölglas i samma serie skulle jag också gärna vilja ha så jag borde passa på att skaffa dem nu också då de är billigare. Fick lite pengar till min födelsedag som jag tyckte passade bra att använda till glasuppköpet . Jag vill gärna kunna duka fint när vi har gäster och med "rätt" glas till "rätt" dryck .


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar