onsdag 27 maj 2015

Sommarkrukor

Jag har köpt 2 thujor som jag  planterat i krukor till terassen uppe och nere.
Köpte murgröna och planterade i krukorna så de får hänga fint ner över
 kanten och en prästkrageplanta till den ena krukan som finns på övre terassen.
Det är så vackert när det lyser vitt i krukorna på sommarnätterna tycker jag.

Krukan som finns på nedre terassen.
Nu väntar jag några dagar ännu innan jag köper resten av sommarblommorna. Vill ju inte att de ska frysa bort ifall det kommer frostnätter ännu men thujor brukar inte vara så känsliga.
Idag hittade jag för första gången någonsin en fastbiten fästing på Lady. Den hade sugit blod och satt fast på hennes öra. Som tur var jag hemma hos Tommy och Sara när jag upptäckte den , så Sara tog bort den. Jag har verkligen fästingskräck.Avskyr krypena ...och nu känner jag bara hur det kryper överallt på mej. Det blir duschen som nästa ! 

1 kommentar: