fredag 1 maj 2015

Nu är semestern slut !

Några bilder från veckan som gått :


27/4  Skärilivet fortsätter.
Lady just hemkommen från morgonpromenaden :-)
 Vårstjärnorna blommar också här.
28/4  Idag kom grävmaskinen som skulle jämna upp gården och laga ut gruslass som vi beställt. Gamla dasset som skall bli vedskjul flyttades en bit bort och nu är det bara att börja bygga förrådet på den utjämnade marken. Grävmaskinsföraren fixade också till marken där mitt växthus är tänkt att byggas....nån dag :-)


Valborgsmässoafton !  Vi drack mjöd som en god vän lagat :-)  Dottern pyntade bl.a i grillstugan. Serpentiner och ballonger hör ju till vid Vappen. På sista bilden är de nya sittdynorna som jag köpte eftersom de gamla hade möglat i vinter. Nästan samma färg som de gamla och tjocka och bekväma att sitta på.


Lite byggande blev det innan alla var samlade och vi åt  vappenmat. Alla "barn" sov över natten vid skären och efter tunnabad så blev det plättar stekta över öppen eld i grillstugan Så gott och nu känner man sig som en tunna själv efter all god mat.
1 maj.  Vi vaknade efter en stormig natt till solsken och byggandet fortsatte. Jag har grävt upp gräs och ogrästorvor runt äppelträden och sått gräs istället.Grusgångarna börjar vara klara och nu väntar jag bara på att äppelträden skall börja blomma och gräset ska gro. Sen ska jag köpa lerkrukor och plantera pelargoner i dem och placera ut där de passar. Projekten tar aldrig slut men visst är det roligt att ha någonting att göra :-) Nu blir det att jobba tre veckor och sen har jag en vecka "mormorsemester". Ser fram emot det :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar