söndag 24 maj 2015

Semester igen !

Nu har jag en veckas semester igen. Kallar det till "mommoledigt" ;-)   Tycker det passar bra att kunna hjälpa dottern med babyn om det behövs och sen njuta av lite egentid då maken har "fiskesemester" . Det har varit spännande att bli mormor och nog är det så roligt att se hur flickan utvecklas för varje dag. Det första året med en baby går så snabbt och det är helt otroligt hur fort de växer.
 Det som jag funderat mycket på har varit hur Lady skulle reagera på babyn. Ifjol somras då jag höll i min mans kusinbarn som då var ca 1 år , så blev Lady väldigt svartsjuk. Så inför  Ladys första träff med babyn hade vi noga planerat  hur vi skulle gå till väga för att få henne att acceptera babyn. Det gick över förväntan och jag är så lättad . Lady snusade försiktigt på babyn och satt sen bara och tittade på henne medan jag själv strök Lady över pälsen och pratade till henne. Efter en stund vågade jag också ta babyn i famnen och Lady reagerade inte alls på det.Hoppas att det går lika bra i fortsättningen.

Lady ligger snällt i  min famn och tittar på babyn som sover.
Idag har jag försökt vara duktig och städat och tvättat hemma. Fotograferade lite blommor i trädgården och då maken kom hem for vi ut till skären. Maken och sonen byggde på förrådet och jag klippte gräs , planterade en ros och sådde frön. Kallt och blåsigt var det så nu väntar bastu här hemma :-)

1-2 . Tulpan Hemisphere
 3.Primula
  4-5 . Blå vitsippa
 6. Pärlhyacinter
  7 Löjtnantshjärtan
 8. Månadssmultron
  9. Thuja och murgröna planterade i kruka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar