söndag 31 maj 2015

Helgen i bilder !

Igår for vi ut till skären så att männen i familjen fick fortsätta bygga på förrådet.
 Daniela , Alexander och babyn kom ut över dagen och medan pojkarna byggde så gick vi flickor på en promenad. Babyns första besök till skären :-)
  Allt är så grönt och fint då det regnat så mycket. Förgätmigej fröna som Daniela sådde i rabatten ifjol blommar nu så fint.
Växlande väder idag. Vaknade till regn som snabbt blev till solsken men blåsten kunde ha lugnat sig lite :-(  På parkeringen var det iallafall rätt så lä så Anders och Tommy kunde börja lägga plåten på förrådstaket ( bilder syns i ett tidigare inlägg idag) 
 Jag lagade till en sallad och Tommy grillade kött och halloumi som vi åt med Tommys goda djävulssylt till. Jag borde försöka mej på att laga den jag också....snart :-) 
 Då vi kom hem såg jag att min olivplanta hade börjat blomma. Jag trodde först då jag köpte den att knopparna var små oliver men så var det ju inte. Nu hoppas jag bara att jag skall kunna få nån enstaka oliv av alla dessa blommor. Är det nån som har erfarenhet av olivplantor? Hur ska jag sköta den?

1 kommentar:

  1. Låter som en trevlig weekend.
    Mattallriken ser så lockande ut att nu måste jag nog också stoppa
    någonting i munnen för jag blev hungrig.
    Ha det så bra!
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera