tisdag 10 januari 2017

Granen åkte ut....

I förrgår blev jag täppt och började nysa.Igår efter jobbet somnade jag och sov i 2 timmar, vaknade och trodde jag hade feber....men nej!  Täppt och dov i huvudet och magmusklerna värker men det beror nog  mera på Simons övningar i latmaskboken än flunssavärk tror jag. Jag hade massor av planer denna vecka då jag har 3 dar ledigt före jag börjar med mina nattskiften på fredagen men nu är det nog bara så att jag får ta det lugnt.
Jag satte igång luftrenaren och slängde ut julgranen i morse då jag misstänker att det är den som gjort att mina slemhinnor svullnat och det kliar i luftvägarna. Det är samma sak varje år, konstigt att jag aldrig lär mej men jag vill ju bara ha in julgranen och njuta av den så länge det bara går. Det tog så emot att plocka bort alla fina julgranspynt och glitter då granen inte ens börjat barra. Jag har inte behövt dammsuga en enda gång fast den varit inne i 3 veckor . Nästa år blir det nog en serbisk gran igen för den var verkligen värt priset på 45 euro.
Lika bra att plocka bort alla tomtar och pynt nu också bara jag orkar.
Dricker örtte , äter vitlök, ingefära, citron, äppelvinäger, gurkmejashot och allt annat nyttigt jag hittar för att bota mina symptom.
Vår fina julgran och alla pynt .
Nu blommar den vita amaryllisen som vi fick av mamma och pappa i julas. Den är så vacker och har en svag doft. Tulpaner köpte jag åt mej själv igår bara för att jag ville ha dom :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar