torsdag 12 januari 2017

En annorlunda soppa !

Igår satt jag och kollade igenom program som blivit inbandade och i ett av programmen var det Tina Nordström som lagade mat i fjällen. Hon lagade bl.a morotsoppa med rå ingefära och avokado. Jag tyckte att det lät jätteintressant, så idag handlade jag alla ingredienserna som behövdes till soppan och lagade den idag. Soppan är uppäten och både jag och maken mätta och belåtna ;-)  Soppan var verkligen annorlunda. Det går inte riktigt att förklara smakupplevelsen men det var syrligt av lime och sött av apelsin. I tv programmet så sa de att den smakade starkt av chili, vitlök och ingefära men det märkte inte jag !? Jag använder massor av chili och vitlök i min mat så dosen borde kanske ha fördubblats för att jag skulle känt av hettan. Gott och annorlunda var det iallafall. Jag tycker själv att vi borde äta mera soppa på vintern då det är värmade och gott.
Här är receptet om nån vill testa på nåt annorlunda morotsoppa med rå ingefära och avokado


Bilden är googlad - Foto TV 4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar