söndag 29 januari 2017

Olyckor och sjukhusvistelser.

Januari månad går snabbt i år tycker jag. Dagarna bara rusar iväg. De två senaste veckorna har präglats av olyckor av olika slag, vissa med besök till samjouren och vissa med  sjukhusvistelse som följd för fyra olika familjemedlemmar. Hoppas nu att inget mera händer för 2017 började inte vidare bra kan man säga.
Dagarna börjar bli ljusare och det är så härligt. I fredags kunde jag sitta ute på inglasade terassen och dricka eftermiddagskaffe (termometern i solen visade +30 grader ) 
Min egen förkylning bröt aldrig ut, så det var nog granen som var boven till min täppthet och mina nysningar. 
Äter vitaminer, dricker granatäppeljuice, äter nyttig mat och tränar faktiskt 3 ggr i veckan som jag lovade mej själv att försöka göra vid nyår. Det tar bara 30 min att göra en omgång av övningarna i Simons träningsbok för latmaskar och det känns riktigt bra när man märker att musklerna får jobba, så jag fortsätter i samma takt och ser om det börjar göra nån nytta :-)
Om man tränar så får man fuska lite ibland och äta nåt gott anser jag...så idag efter att ha varit på besök till sjukhuset så blev det en fastlagsbulle...igen :D

Älskar dessa bullar !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar