tisdag 3 januari 2017

SKAM

De två senaste kvällarna har jag ägnat åt att titta på en Norsk ungdomsserie som heter SKAM. Jag har sett att det är många som börjat se just den serien men tänkte att det nog inte är nåt för nån i min ålder. I söndags lyssnade jag på en pod där det kom fram att kvinnor i min egen ålder var helt fast i den serien och rekommenderade den åt folk i alla åldrar. Jag blev nyfiken och satte mej i sängen med plattan och började kolla på första avsnittet. Nåja tänkte jag, vad är det nu som är så speciellt med denna serie......en ungdomsserie som bara handlar om just ungdomar. Nästa gång jag såg på klockan så var den över två på natten och hela första säsongen var slut ! Igår såg jag säsong 2 (jo det blev lika sent som kvällen före) så nu har jag sett alla avsnitt som fanns att se för tillfället. Vad är det då som är så bra med denna serie? Ja, jag vet faktiskt inte men jag ville bara veta hur det fortsatte :-)

Googlad bild

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar