onsdag 28 oktober 2009

Lång höstnatt framför mej....


Sitter på jobbet igen och ska orka mej igenom ett till nattskifte. Ska skriva några rader här om vad som händer i min lilla vardag. Igår var en jobbig dag för mej. Kände mej så trött och orkeslös av allt prat om denna eländiga svininfluenssa som härjar runtom i världen. Maken vaccinerade sig igår...jag är livrädd för allt vad sprutor heter !!! Svininfluenssan vill jag inte heller ha.... Skulle helst av allt söka mej till en öde plats där inga andra människor finns och bo där under vinterhalvåret. Kunde ju komma fram till våren och se om denna eländiga sjukdom försvunnit då??? Jag kolla på skoj min biorytm för att se hur den stämmer ihop med mitt illamående över allting.....och den visa precis så som jag kände mej !!! Vilken otrolig tur!!! Nu kunde jag med gott samvete frossa i mitt dåliga mående för mitt öde var att må dåligt igår ;-) Idag är en ny dag och kurvan börjar gå uppåt , så snart är jag på topp igen ;-)
Båda jag och maken hade vakat förra natten.La oss trötta för att sova LÄNGE var det tänkt . Hade hunnit sovit 2-3 timmar då sonen skicka sms och undra när vi kommer och hälsar på honom och påminde om att vi skulle ha pizza med oss. Suck!!! JAAAA jag vet att jag inte borde ha telefonen på ljud när jag sover men då jag är en sån mamma som vill att "barnena" ska få tag på mej när de än behöver det. Så visst ...jag får skylla mej själv!
Vi steg upp och jag fortsatte måla staketdelarna som vi har att stå i badrummet så att de ska torka snabbt. Maken grävde hål för stolparna och fick grinden färdig. Det kommer att bli så snyggt :-) Det vita lyser så fint i höstmörkret , det piggar upp hela gården .
På kvällen tog vi dottern med oss och for via pizzerian och sen till sonen för att äta pizza :-)
Nu är vi båda på jobb igen...och imorgon väntar mera staket fixande och så får vi kanske veta hur många valpar "vår hundmamma" har i magen :-) Godnatt till er alla !!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar