lördag 3 oktober 2009

Äntligen helg


Bichon frise hunden NICK







Dagens inköp . Vitaminer och skönhetskrämer .




Efter en vecka med mycket jobb är jag nu ledig hela helgen. Igår hade vi riktig familjekväll med sonen, dottern och dotterns pojkvän. Bastu , tortillamåltid och sen Idol + film. Riktigt mysigt var det med tända ljus överallt. Vi tände t.o.m ljusena i tak kronan. Så vackert med tända ljus i höstmörkret. Hösten har sin charm trots allt :-)
Idag cyklade jag och dottern till hälsa och skönhetsmässan som de har här över helgen. Det blev dyrt så jag hoppas produkterna är värda priset. Snigelkräm , som ska göra underverk för huden.Den lär ta bort rynkor, ärr ,celluliter,acne...ja listan var lång. Sen ett serum som "lyfter huden utan knivar". På 45 minuter ska huden få synliga resultat...inte illa om det fungerar ;-) På köpet fick jag fiskleveroljekapslar med örter för att bättra på huden inifrån. En stor flaska Mivitotal blev också inköpt . Den ÄR BRA , det vet jag av erfarenhet. Några doser av den och du får en enorm energi och ork. På köpet fick jag tabletter att ta vid förkylning. Dit for 85 euro så nu är det bara att vänta och se om jag blir pigg och vacker ;-)
Nu ikväll har vi varit till makens systers dotters nya hus. Eller nya och nya...de flyttade in efter julen typ men vi har inte kommit oss dit förrän nu.Riktigt fint och charmigt hade de det.Gillade deras möbler och de öppna lösningarna i vardagsrum och kök . Så fick vi prata lite hund också. De har en Bichon frise som är ungefär 1,5 år gammal. Söt och pigg liten vovve. Den är av samma ras som en av de raser vi kan tänka oss ta ifall vi tar en hund.
När vi kom hem blev det Kreta video och planering inför vårens semester med dottern med pojkvän. Roligt att ha nåt att se fram emot :-) Nu väntar tv kväll ...körslaget...måste ju kolla om det är nåt att se i år :-) Trevlig kväll allihopa :-)

2 kommentarer:

  1. Vilken gullig hund! Just en sådan som dottern håller på att tjabbla om att hon vill ha. Men jag är fortfarande tveksam. Vill vi ha hund? Kan vi sköta en hund?

    SvaraRadera
  2. Hej Olivia !
    Exakt samma tankar som jag har. Jag älskar att sova på morgnarna , hur går det ihop med en hund som ska ut och rastas? Vi jobbar ...kan hunden va ensam så länge eller är den hemma och skäller...o stör grannarna ;-) Många frågor men visst är de söta :-)

    SvaraRadera