torsdag 8 oktober 2009

Ledig dag !



Krukan som lyser med nya plantor i. Jättefint i höstmörkret !






Kärleksörten blommar så fint i rabatten.



Törnrosakjortel blommar ännu fast det varit flera köldgrader på nätterna.




Vaknade några minuter före klockan ringde av att "någon" förde oljud i huset. Mitt morgonhumör tillåter inte sånt... Frissabesök kl.11.00. Ingen stor förändring fast jag sa hon kan klippa mycket denna gång... frissan vill tydligen att jag ska ha långt hår ;-)
Sen for jag och maken till min mor o far. Hjälpte mamma att beställa foton på nätet. Trevligt att de har flyttat hem igen. De har bott 6 månader vid sommarstugan , det är rätt lång tid.
Hemma igen så väntade trädgårdsarbete på mej. Slängde tomat och chiliplantor. Städade undan krukor. Slängde också alla gamla stoldynor. Nästa år får jag köpa nya eller kanske t.o.m köpa nytt möblemang :-)
Köpte igår två plantor att sätta i ljuskrukan som jag fick av maken till julklapp ifjol. Jättefint blev det. Är så nöjd. Lite vit mossa från skogen skulle jag vilja ha runtomkring plantorna , då skulle det va perfekt :-)
Nu väntar Mammas pojkar på tv:n....ska bli kul :-)

2 kommentarer:

  1. En såndär lysande kruka skulle jag vilja ha, varifrån är den? Ser att ni också har en kanin :-).

    SvaraRadera
  2. Krukan är köpt från Clas Olsson. Vi hade kanin... Mimmi var en tam innekanin som vi hade i 7,5 år.Hon var min baby....sörjer henne enormt. Nu blir det väl en hund..kanske till jul.

    SvaraRadera