måndag 5 oktober 2009

Spänd käke och hälsosnack!!!


Igår vaknade jag mitt i natten av att det gjorde så ont i nedre käken. Biter ihop tänderna vissa perioder när jag sover och sen Mimmi dog har jag haft en sån period igen. Det gör ont och stör sömnen . Försöker sova med ett finger i munnen för att hinna vakna när jag biter ihop...men det funkar ju inte ;-) Tandskena...jo jag vet!!!! Jag vill inte ha en sån ... Kolla på nätet och hittade punkter att trycka på vid örat för att motverka spända käkar. Tryckte och tryckte och tryckte mej igenom kvällen igår OCH DET HJÄLPTE :-) Inatt har jag inte vaknat med molande värk under tänderna. Så mycket man kan göra själv för att må bra om man bara vill och vet vad man kan göra.
På jobbet idag har vi diskuterat alternativ hälsovård. Så otroligt intressant ämne och så kul att diskutera med nån som är inne på samma spår som en själv när det gäller att hålla sig frisk. Hon på jobbet hade varit på en föreläsning i helgen där de hade pratat om varifrån sjukdomar kommer . Vad man ska äta och inte äta osv. Ett intressant ämne är att man ska äta enligt sin blodgrupp. Jag som är O ska äta mycket protein från djurriket vilket passar mej så bra :-) Här är en länk där det står om blodgrupper och mat http://www.anst.uu.se/dla05000/BlodgruppsdietenK&K.pdf
Te är ett annan ämne som diskuteras mycket på jobbet. Flera dricker Clippers detoxte. Otroligt gott och så nyttigt. Renar levern och njurarna. Grönt te som är jättenyttigt och som man INTE ska hälla kokande vatten på för då smakar det beskt. 80-90 gradigt vatten räcker.
Ät ren mat och mycket lök och färska örter :-)
Det här är ett ämne som kan diskuteras hur mycket som helst....av en del av oss ;-)
Nu borde jag duscha efter motionscykelpasset och sen krypa i säng för att få min skönhetssömn.....är så dålig på det där att komma mej i sängen i tid...
Gonatt på er!!!

2 kommentarer:

  1. Hej igen!
    Just nu håller jag på att dricka en 20 dagars Detox kur. Renar hela kroppen inifrån och aktiverar kroppens renande funktioner. Smakar just ingenting men hoppas den gör lite nytta ändå.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Skriv och berätta sen om du känner nån skillnad . Hoppas du mår bättre nu?

    SvaraRadera