fredag 5 februari 2016

Fredag !

Köpte årets första tulpaner idag.

Amaryllisen som jag fick till jul av maken
 blommar nu med en till blomstjälk
.


Var till Laannas och åt lunch idag efter att jag varit till frissan och klippt mej.
Maten smakade lika gott som vanligt :-)
Igår hände en rolig sak när jag och maken var och handlade lite mat efter hockeymatchen. Minimani har ju nu börjat ha öppet till kl.22.00 och det var jätteskönt att handla när det nästan var folktomt där .  När vi hade betalat och skulle gå ut till bilen så kollade jag kvittot då jag tyckte att det blev så dyrt det vi hade köpt.Såg då en summa på 38 euro för 200 stycken plastpåsar !!!  Hmm....gick tillbaka till kassa tjejen och sa att jag nog inte behövde 200 påsar ;-)   Flickan tog det med humor och gav pengarna tillbaka för plastpåsarna och som kompensation fick vi gratis de 2 påsar som vi köpt på riktigt :D  Det blir ofta fel men 198 påsar var rätt mycket fel ,så tur jag kollade kvittot och fick pengarna tillbaka direkt.

1 kommentar: