söndag 28 februari 2016

Lördagsmys !

Igår kom en del av familjen hit på middag. Jag hade lagat till en taco/tortilla måltid som smakade helt underbart efter några veckor med "dietmat". Så gott att frossa i ost och tacoships med olika dipsåser och visst måste man få unna sig ibland :-)  Maken har gått ner 6 kg på några veckor och jag 3. Försöker äta broiler , fisk och mycket grönsaker och sallad. Har lämnat bort kolhydratrika livsmedel och motionera mera. Jag har mest haft sug efter ost - smält ost på varma smörgåsar eller pizza under dessa veckor . Jag älskar att äta sallader av olika slag , så den biten är ingen uppoffring alls. Jag tror att bra mat i kombination av lagom med motion är bästa sättet att gå ner i vikt. Vi gick ner i vikt för nåt år sedan men på sommaren smög det in kolhydratrik mat i kosten igen och vikten vi tappat kom tillbaks.
Efter att vi frossat i god mat så blev det då Mello. Tror de flesta av oss var överens om att Molly var bäst igår. Efter den svenska uttagningen såg vi på UMK som jag bandat in eftersom programmen kom samtidigt. Sandhja blev det som ska representera Finland i årets Eurovision. Av de bidrag som fanns att välja mellan så hade jag tre tänkbara vinnarfavoriter men Sandhja var inte en av dem. Låten påminner mej om discolåtar från 70 talet. Smaken är som baken-vem vet hon kanske tar hem vinsten i år.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar