måndag 21 september 2009

Jord under naglarna...

Denna fina kanna är en gåva från dotterns pojkväns familj. Så vackert med en ljungplanta i och välkomnande vid dörren.


Katten fick jag till gåva då jag fyllde 40 av min moster.



Kryp en och ljung på trappan framför ytterdörren.


Helgen är över och idag har både jag och maken varit lediga. Skönt efter en hektisk helg. Lördag eftermiddag for vi ut till skären. Våra gäster kom nästan samtidigt dit som oss. Efter en god middag spela vi kort. Jag vann :-) Trött efter flera nätters vakande så gick vi rätt så tidigt i säng för att orka med söndagens fisketävling. Då vi vakna på söndagen var det så hård blåst så jag stannade på land. Männena fick tävla själva :-) Tog istället en långpromenad och bada bastu . Packade ihop och for sen hem tillbaka sent igår kväll.
Idag har vi handlat höstgödsel och höstblommor till utekrukorna. Det blev riktigt lyckat tycker jag. Köpte också stenarna som fattades till rabatten som jag lagat om. Den ska vi laga imorgon är det tänkt. Så mycket det finns som ska göras bara man har tid och ork. Rensade ogräs från gången och kastade gamla sommarblommor. Rhododendronen har vuxit som bara den i sommar men den har också fått en hel del gula blad som jag plockade bort. Genast såg det mycket snyggare ut. Undrar om den har torkat eller om gödseln jag hade förut var så mycket bättre än den jag använde i sommar? Hoppas den orkar blomma lika fint som vanligt nästa vår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar