onsdag 9 september 2009

Ledig onsdag

Ledig dag = sovmorgon :-) Jag har fått höra så många som sagt att man börjar sova mindre och vaknar tidigare ju äldre man blir. Undrar när jag ska få såna "symptom" ? Jag vill sova och ännu mera sova vill jag när väckarklockan ringer....usch!!! Svårare är det att vilja gå och sova för då är jag ju inte trött :-) Lättare är det på sommaren. Behöver inte lika mycket sömn då har jag märkt. Kan räcka med sju timmar kanske.....och vaknar av mej själv runt halv nio. Vintertid , varför rusa upp ur sängen då när det ändå är kallt och mörkt ute? Sover så gott till halv elva om jag bara får. Kan ju bero på att man jobbar treskiftesjobb och har så oregelbundna tider att man faktiskt sover då när man får...eller?
Idag har jag fått en hel del gjort efter att jag klev ur sängen runt halv tio . Gått igenom saker och kastat flera påsar med bara skräp. Tvättat kläder och dottern var så duktig och strök dem medan vi tittade på Glamour :-) Japp...jag följer ännu denna evighetsserie som aldrig tar slut. Nåt ska man ju se på när man stryker tvätt :-)
Funderar på att beställa nya handdukar . Bara jag kan bestämma mej för vilken färg jag vill ha. Efter många år med med många färger och mönster så vill jag nu ha når enhetligt. Kanske de andra klarar av att veta vems handduk som är vems fast de är samma färg.....lyckades ju inte så bra fast de var olika färger heller , så sämre kan det ju inte bli.
Nu väntar Idol....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar